8

2012-11-22 / 10:35:50 / Allmänt / 0 kommentarer
Jag har ett lite konstigt och udda intresse, men även det kan ju vara charmigt i sig eller så. 
Mitt största intresse är det övernaturliga, okulta och då även tankar och åsikter samt meningen med livet. 
 
Jag gillar ju att sitta och tänka och grubbla över meningen med livet, och vad som kommer därnext. 
Ser det även spännande med det övernaturliga, andlig närvaro, auror, kommunikation med mera, även det okulta intresserar mig, då allra mest New Age. Spännande även detta med drömmar och drömtydning. Jag har ju ofta sanndrömmar och sådant, något som hjälper mig massa, samt man kan informera. Men man kan ju även bli tagen som mentalt störd så man öppnar det aldrig. 
 
Jag har varit mottaglig till väldigt många typer av övernaturliga fenomener, och det har varit så hela mitt liv. 
Det är en gåva, både positivt och negativt. 
Inte speciellt skoj att komma in i ett hus och första man får veta är att folk har tagit självmord eller blivit mördade med mera. Det tömmer ju energin totalt på mig i allafall. 
 
 
 
Indigobarn/vuxen, jag är ett såkallat indigo barn, har jag fått höra. 
Lite kännetecken på detta är :
 
☼  Snabbtänkta och intelligenta
☼  Stark vilja
☼  Enormt kreativa och handlingskraftiga
☼  Ärliga
☼  Deras handlingar styrs av en tro på  rättvisa och godhet
☼  Lättsårade och lättavvisade
☼  Enorm medkänsla med allt levande
☼  Starkt behov av djupa, nära relationer
☼  Låg respekt för auktoriteter 
☼  Högt EQ (emotionell intelligens)
☼  Medialitet
☼  Drivs av en enorm skaparkänsla och längtan att göra gott
☼  Intresse för utövande av musik, konst eller andra kreativa aktiviteter
☼  Bra ledare
☼  Blir lätt uttråkade, svårt att vänta på sin tur
☼  Risktagare
☼  Stark utstrålning
☼  Fastnar lätt i missbruk
☼  Har en stark känsla av att deras liv har ett högre/viktigt syfte
☼  Stark intuition
☼  Svårt att somna på kvällen, samt ofta svårt att somna om på natten om de vaknar och har ofta mardrömmar
☼  Lider av depression och självmordstankar
☼  Känsliga för kemikalier och konstgjorda tillsatser i maten
☼  Individualister
☼  Verbalt begåvade
☼  Har fått antydningar från omgivningen eller till och med diagnostiserats med ADHD/ADD
 
Även om alla inte stämmer in betyder inte det att man inte är det. 
Jag är inte alla dessa punkter egentligen men vissa saker passar in på mig till allra största grad. 
 
"Att våga se på sig själv eller sitt barn som någon med unika förmågor och att söka sig till ett stödjande miljö är A och O för ett indigobarn. Många går dock igenom en svårare barndom med mobbing, känsla av utanförskap och ständig kamp mot trötta föräldrar som inte förstår det egna barnets behov. Men detta är också en del av de villkor indigobarnen har att leva efter för att kunna utvecklas optimalt. Att själv ha upplevt till exempel utanförskap, skapar i sin tur en ännu högre medkänsla för utsatta människor och ger större möjlighet till ett gott framtida arbete med dessa människor." - http://www.tidningennara.se/Reportage/Lar-kanna-ett-indigobarn/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0